آرشیو خرداد ماه 1402

همه چیز درباره مانتو شلوار اداری

آموزش شستن مانتو شلوار اداری

۳۶ بازديد
امروزه مانتوهای اداری به لباسی رسمی خانم‌های شاغل در بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز تبدیل شده است. اگر شما نیز مانتو شلوار فرم را ترجیح می‌دهید و هر روز در محل کار می‌پوشید، به احتمال زیاد مجبور هستید آن‌ها را چندین بار در ماه شستشو دهید. بدین ترتیب قطعا نگران آسیب رسیدن به لباس فرم خود و از دست رفتن کیفیت اولیه آن خواهید بود. مانتوهای اداری در مدل‌های متنوع و با جنس‌های مختلفی تولید می شوند که با توجه به آن‌ها باید اقدام به شستن لباس نمود. دوخت مانتو شلوارهای فرم نسبت به سایر لباس‌ها ظریف‌تر بوده، بنابراین باید در نگهداری از آن‌ها نهایت دقت را به‌کار برد. شست‌و‌شوی غیراصولی و اشتباه می‌تواند، باعث کاهش کیفیت و طول عمر مانتو شلوار اداری شود. در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری را بیان نماییم.

 
معرفی بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری
دلایل پرز دادن، آبرفت و بور شدن مانتو اداری، استفاده از پارچه نامرغوب و بی‌کیفیت نیست. زیرا اغلب تولید کنندگان مانتو شلوار اداری نظیر مانتو آی سن جهت افزایش فروش خود و جلب رضایت مشتریان از پارچه‌های باکیفیت استفاده می‌کنند. شستشوی اشتباه و نگهداری ناصحیح از مانتو فرم، اصلی‌ترین علت خراب شدن مانتو و شلوارهای اداری است. به طور کلی دو گزینه برای شستشوی لباس فرم پیش رو دارید:

 
1- سپردن فرم اداری به خشکشویی
بردن مانتو و شلوار فرم به خشکشویی بهترین نحوه شست و شو است؛ زیرا حلال شیمیایی خشکشویی‌ها بهتر از آب می‌تواند لباس شما و لکه‌های به‌جا مانده روی آن را تمیز کند. البته در برخی مواقع این حلال برای بعضی از پارچه‌ها مناسب نیست و به آن‌ها صدمه می‌زند. بر این اساس، در سپردن مانتو اداری به خشکشویی زیاده‌روی نکنید.
سپردن فرم اداری به خشکشویی
 
2- شستشوی مانتو اداری در خانه
فرم اداری مانند سایر لباس‌ها نیاز به شست و شوی روزانه ندارد، به‌ویژه اگر رنگ آن تیره باشد، بنابراین تا نیاز پیدا نکرده، اقدام به شستشوی آن نکنید. اگر نمی‌خواهید دائما مانتو شلوار خود را به دلایل مختلفی مانند هزینه بالا به خشکشویی ببرید، بهتر است نحوه شستن لباس فرم در خانه را یاد بگیرید. در ادامه به معرفی روش‌های شستن مانتو در خانه و مناسب‌ترین شوینده‌ها برای این کار خواهیم پرداخت.

 
آیا می‌توان مانتو و شلوار فرم را در ماشین لباسشویی شست؟
اغلب خانم‌هایی که به دنبال نحوه شست و شوی مانتو اداری با ماشین لباسشویی هستند، فکر می‌کنند برنامه آب سرد که برای شستشوی سایر لباس‌ها استفاده می‌شود، برای این منظور مناسب است؛ اما بهتر است بدانید بسیاری از افراد متخصص در این حوزه به هیچ وجه شستن لباس فرم با لباس شویی را توصیه نمی‌کنند. زیرا در دوخت مانتو شلوار فرم اداری، ظرافت خاصی به کار رفته و برای ایستایی بهتر آن از لایی و چسب‌ مخصوص استفاده می‌شود. فشار و دمای بالای لباس‌شویی می‌تواند به لایی‌ها و بافت پارچه لباس آسیب وارد کند و زیبایی ظاهر و ساختار مانتو را از بین ببرد. پس اگر می‌خواهید از فرم اداری خود به مدت طولانی استفاده کنید، نحوه شستن مانتو شلوار اداری با دست را یاد بگیرید.
شستن مانتو اداری با ماشین لباسشویی
 
بهترین روش برای شست‌‌و‌شوی مانتو اداری، شستن با دست است که باعث محافظت از هر نوع آسیب به بافت پارچه، رنگ و ظاهر مانتو شلوار می‌شود. اگر قصد دارید لباس محل کارتان را در منزل بشویید، حتما به نکات ذیل توجه نمایید.

 
نکات مهم در شستشوی فرم اداری زنانه با دست
  • مهمترین نکته در شستن مانتو فرم، تفکیک آن از سایر لباس‌ها است. زیرا شستن همزمان همه لباس‌ها، با رنگ و جنس متفاوت، باعث کاهش کیفیت لباس می‌شود.
  • از فشار آوردن و چنگ زدن به یقه و جلوی مانتو خودداری نمایید. همانطور که اشاره شد در دوخت مانتوهای فرم اداری از لایی و چسب استفاده می‌شود. فشار زیاد به لباس در هنگام شستشو، سبب از بین رفتن چسبندگی لایی خواهد شد. همین موضوع زیبایی و ایستایی مانتو را از بین می‌برد.
  • در صورت وجود لکه روی لباس، پیش از شستشو اقدام به پاک کردن لکه نمایید. زیرا برخی از لکه‌ها بعد از شست و شو تثبیت می‌شوند. لکه‌ها را با آب سرد و شوینده‌ معمولی از بین ببرید. این کار را با ملایمت انجام دهید.
  • گاهی لکه‌ای روی لباس وجود ندارد و علت کثیف دیده شدن آن، کمی پرز است. در این شرایط، پیشنهاد ما به شما، برس‌کشی است. برای این کار، فرچه‌ای نرم را به‌صورت عمودی روی لباس بکشید تا دیگر آثاری از پرزهای اضافی نباشد و کت و شلوار زیباتر از همیشه دیده شود.
  • برخی بر این باورند که افزایش درجه حرارت آب باعث از بین رفتن لکه‌ها و تمیزتر شدن لباس می‌شود. اما بهتر است بدانید که افزایش درجه حرارت آب بر روی بافت پارچه و کیفیت آن تاثیر می‌گذارد.
  • استفاده بیش از اندازه از آب برای شستن فرم زنانه می‌تواند به آن‌ صدمه بزند. اگر زمان زیادی از لکه‌دار شدن لباس نگذشته باشد، می‌توان برای حذف لکه‌ها از حوله بدون پرز خیس استفاده کرد.
  • دقت نمایید که مایع نرم‌کننده و سفیدکننده را به‌طور مستقیم روی مانتو نریزید. همچنین لباس را به مدت طولانی در آب حاوی سفیدکننده یا نرم‌کننده قرار ندهید، زیرا به بافت پارچه صدمه می‌زند.
شستشوی فرم اداری زنانه با دست

 
مناسب‌ترین مواد شوینده برای شستشوی لباس فرم اداری
یکی دیگر از نکات مهم در شستشوی مانتو اداری، انتخاب شوینده مناسب است. شوینده‌های زیادی در بازار وجود دارند که جهت شستن لباس‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده نمود. اما برخی از آن‌ها نظیر تاید و صابون باعث کاهش کیفیت و تغییر رنگ مانتو می‌شوند؛ بنابراین بهتر است برای این کار از شوینده‌های ملایم مثل نرم‌کننده مو استفاده کرد. شوینده مناسب برای مانتو اداری و فرم کارمندی، شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص لباس هستند. استفاده از این مواد شوینده برای شستن مانتو شلوار اداری از آسیب رسیدن به بافت پارچه، رنگ پریدگی، کاهش عمر و کیفیت لباس جلوگیری می‌کند.
مناسب‌ترین-مواد-شوینده-برای-شستشوی-لباس-فرم-اداری
 

سوالات متداول در خصوص نحوه شستشوی مانتو اداری

1- شستن مانتو اداری چه تاثیری در دوام و طول عمر آن دارد؟
یکی از مراحل مهم در مراقبت و نگهداری از مانتو اداری، شستن آن است که شرایط خاصی دارد. از جمله: روش مناسب شستشو(خشکشویی، ماشین لباسشویی یا دست)، استفاده از شوینده مناسب، درجه حرارت آب شست وشو، نحوه خشک کردن، روش و درجه حرارت براى اتوکشى

2- مانتو شلوار اداری را چند وقت یکبار باید بشوییم؟
برنامه شستن لباس فرم بر اساس جنس مانتو و تعداد دفعاتی که آن را پوشیده‌اید، مشخص می‌گردد. لازم نیست، پس از یک بار پوشیدن آن را بشویید. مانتو و لباس‌هایی که در لایه دوم پوشش شما قرار می‌گیرند، باید پس از هر 5 تا 6 بار پوشیده شدن،شسته شوند. بنابراین می‌توانید مانتوی اداره و محیط کارتان را پس از یک هفته پوشیده شدن مداوم، بشویید.

3- برای شستن مانتو اداری، چه میزان ماده شوینده استفاده کنیم؟
یکی از اشتباهات رایج هنگام شستشوی لباس فرم، استفاده بیش از حد از مواد شوینده است. تصور اکثر مردم اینست که هرچه از ماده تمیز کننده بیشتری استفاده کنند، لباس‌هایشان تمیزتر می‌شود. در صورتی‌که استفاده بی رویه از شوینده‌ها باعث می‌شود آب کافی به بافت پارچه نفوذ نکند و مواد شوینده روی لباس باقی بماند و ایجاد لکه کند.

4- بهترین راه شستشوی مانتوهای فرم مشکی چیست؟
پارچه‌هایی که مانتو آی‌سن برای تولید مانتو اداری استفاده می‌کند، رنگ پس نمی‌دهند. با این حال برای پیشگیری از بور شدن مانتو با گذشت زمان، توصیه می‌کنیم مانتوهای تیره و مشکی خود را در تشتی حاوی شامپو یا مایع شست و شوی لباس و آب سرد قرار دهید. پس از خیساندن مانتو و شلوار در این محلول، آن‌ها را به آرامی شستشو دهید و با آب سرد آبکشی کنید.
 
 
منبع:
۰ ۰

معرفی بهترین جنس مانتو اداری

۳۶ بازديد

مانتو اداری، تن پوش رسمی و شیک بانوان شاغل در محل کار است. خانم‌هایی که اهمیت زیادی به خوش پوشی و آراستگی می‌دهند، در انتخاب مانتو شلوار فرم اداری بسیار سخت‌گیر هستند و به دنبال بهترین لباس فرم با بیشترین میزان کیفیت هستند. جنس پارچه مانتو اداری اولویت اصلی در خرید مانتو محسوب ‌می‌شود. به همین علت ما در این مطلب رایج‌ترین پارچه‌های مورد استفاده برای تولید مانتو اداری را معرفی و ویژگی‌های هر یک را به صورت مجزا بیان نمودیم. تا شما عزیزان بهترین جنس مانتو اداری را به راحتی تشخیص دهید. اگر شما نیز در هنگام خرید مانتو فرم دچار سردرگمی می‌شوید، که کدام جنس بالاترین کیفیت را دارد، در این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین جنس مانتو اداری کدام است؟

مهم‌ترین نکته در تولید لباس فرم اداری، انتخاب پارچه مناسب است. پارچه‌هایی که برای دوخت مانتو فرم به کار می‌روند، از تنوع بالایی برخوردار هستند و قیمت و کیفیت آن‌ها متفاوت است. لازم به ذکر است که انتخاب پارچه روی کیفیت محصول نهایی و همچنین قیمت تمام شده آن تاثیر مستقیم دارد، بنابراین باید با دقت بالایی انجام گیرد.

 

پارچه‌های مناسب برای مانتو فرم

 لباس کار و فرم اداری از آن دسته لباس‌هایی هستند که همیشه باید صاف و بدون چروک نشان دهند. از طرفی دیگر افراد باید هنگام پوشیدن آن‌ها احساس امنیت و راحتی کرده و از لحاظ سختی، زبری و سنگینی در لباس معذب نباشند. بنابراین مناسب‌ترین پارچه‌ها برای دوخت فرم اداری، پارچه‌هایی با الیاف طبیعی و نخی هستند که نرم و لطیف بوده، کمترین میزان چروک پذیری را داشته و پس از شست و شو، تغییر رنگ و سایز نمی‌دهند. در ادامه به بررسی کامل 4 نوع پارچه‌ اداری مختلف می‌پردازیم که هم برای دوخت مانتویی شیک و رسمی مناسب‌اند و هم شخص در آن‌ها احساس راحتی می‌کند. همچنین برای فصول مختلف نیز گزینه‌هایی در نظر گرفته شده است. این پارچه‌ها عبارت‌اند از:

 

1- پارچه فیونا

فیونا از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. همچنین به دلیل وجود الیاف مصنوعی از استحکام و عمر بالایی برخوردار است. فیونا به دلیل نوع بافت به خوبی روی تن می‌نشیند و پوشیدن آن احساس شیک بودن را به طور کامل به شما منتقل می‌کند. پارچه‌های فیونا موجود در بازار از نوع ایرانی و پارچه‌های وارداتی چینی هستند. این محصول در نوع، ضخامت و وزن‌های متفاوتی موجود است و قیمت هر کدام متفاوت است. این پارچه دوخت خوبی دارد و به دلیل ویژگی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، محبوبیت بالایی در بین تولید کننده‌ها و همچنین مصرف‌کنندگان دارد. با این تفاسیر می‌توان پارچه فیونا را به‌عنوان بهترین جنس مانتو فرم اداری معرفی نمود.

 

ویژگی‌های پارچه فیونا

  • نرم و لطیف
  • آبرفت ندارد
  • دارای کش مناسب
  • رنگ بندی متنوع پارچه فیونا
  • رنگ ثابت بودن
  • بدون پرز بودن
  • پارچه فیونا مناسب چهار فصل
  • استحکام و طول عمر مفید
  • چهار فصل بودن

 

2- پارچه فلورا

فلورا یا فلورانس یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای تولید مانتو های فرم اداری است که طرح آن شباهت زیادی به پارچه‌های مکانیک و یا پرشیا مکانیک دارد. معمولا جنس فلورا موجود در بازار ایرانی است و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. این نوع پارچه پرزدهی و آبرفت نداشته و ایستایی خوبی در تن دارد. اگر با دست آن را لمس کنید، کمی احساس زبری می‌کنید. فلورا جنس خنکی دارد و برای فصل‌های گرم سال بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در دو نوع ساده و راه راه در بازار یافت می‌شود که هر دو برای دوخت مانتو شلوار اداری به کار می‌روند. اگر به دنبال لباس فرمی خاص و متفاوت چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کیفیت، هستید به شما اطمینان می‌دهیم که این جنس می‌تواند انتخاب فوق العاده‌ای باشد. در ادامه ویژگی‌های پارچه فلورا عنوان شده است.

 

ویژگی‌های پارچه فلورانس

  • ضد چروک بودن
  • شکیل بودن
  • بدن نما نبودن
  • بدون کش
  • زیر دست لخت
  • قوام و استحکام
  • مقاومت کششی بالا
  • هارمونی رنگ
  • عرض 150 سانتیمتر با طاقه های 40 متری

 

3- پارچه فاستونی

فاستونی به عنوان پارچه رسمی در صنعت نساجی شناخته می‌شود و گزینه مناسبی برای دوخت لباس‌های فرم و رسمی است. این جنس نوعی از پارچه است که از درصدهای مختلف نخ پشم طبیعی و الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و نایلون تولید می‌شود، اما تفاوت چشم‌گیری با پارچه پشمی دارد. پارچه فاستونی محکم، ظریف و نرم است. با این ویژگی‌ها، هوا را در خود نگه داشته و در مقابل سرما مانند عایق عمل می‌کند. در مقایسه با پارچه پشمی، فاستونی مقاوم‌تر و بادوام‌تر بوده و شکل طبیعی خود را تا مدت‌ زمان طولانی نگه می‌دارد. پارچه فاستونی می‌تواند در وزن‌های مختلف جهت فصول مختلف تولید شود و معمولا در ایران با عرض 150 سانتی‌متر عرضه می‌شود. طرح این پارچه نیز می‌تواند ساده، چهارخانه و یا راه راه باشد.

 

ویژگی‌های پارچه فاستونی

  • محکم و بادوام
  • ضد چروک
  • مقاوم در برابر آب و باد
  • باقی ماندن طولانی مدت خط اتو روی لباس

 

4- پارچه کرپ

کرپ، از جمله پارچه‌های پرکاربرد و محبوب در بین تولیدکنندگان مانتوهای اداری و لباس فرم زنانه است. تمامی لباس‌های تهیه شده با پارچه کرپ، ظرافتی خاص و جذاب همراه تن‌خوری بسیار عالی دارند. به دلیل تنوعی که در بافت و رنگ کرپ وجود دارد، گزینه مناسبی برای دوخت انواع مانتو شلوار زنانه به حساب می‌آید. کرپ، پارچه‌ای نرم و کمی براق است، افت خوبی دارد و کاملا بر روی اندام می‌نشیند. از منظر دوام نیز در صدر جدول بهترین جنس مانتو اداری زنانه قرار می‌گیرد. این پارچه در انواع گوناگونی در بازار یافت می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به کرپ ایروفان، کرپ دو شین، کرپ ساتین، کرپ پلی استر و کرپ فرانسوی اشاره کرد.

 

ویژگی پارچه کرپ

  • کشسانی ندارد
  • ظریف و نازک
  • عدم چروک پذیری
  • دوام بالا و عمر طولانی
  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • بدون رنگ دهی
  • رنگ ثابت و شفاف
  • مناسب برای تمام فصول
  • سبک و کم وزن

 

نکات مهم برای خرید بهترین مانتو اداری

پیش از خرید فرم اداری، به سبک و خوش دوخت بودن پارچه آن دقت نمایید. مانتویی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن جلوه زیبا، امکان راحتی بیش‌تر شما در ساعات کاری را نیز فراهم سازد. همچنین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد که در استفاده طولانی مدت، دچار مشکلاتی نظیر چروکی، پرز دادن و … نشود. نکته مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، دوام و ثبات رنگ پارچه لباس فرم است. به صورتی که با یکبار شست و شو، رنگ و حالت اولیه خود را از دست ندهد.

 

منبع:

 https://mantoaysen.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ac%d9%86%d8%b3-%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%88-%d8%a7%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

 

۰ ۰