نکات مهم در انتخاب مانتو اداری

همه چیز درباره مانتو شلوار اداری

نکات مهم در انتخاب مانتو اداری

۲ بازديد
مانتو اداری به عنوان لباس رسمی بانوان در محل کار استفاده می‌شود، بنابراین باید تفاوت‌هایی با سایر پوشاک از نظر مدل، طرح و جنس پارچه داشته باشد. پوشیدن یک مانتو شلوار اداری زیبا، سبب افزایش جذابیت و پرستیژ ظاهری بانوان در محیط کار می شود. همین موضوع باعث شده خرید لباس رسمی اهمیت زیادی برای بانوان شاغل داشته باشد. تنوع طرح و قیمت مانتو شلوار در بازار پوشاک، گاهی موجب سردرگمی افراد هنگام خرید می شود. به همین دلیل ما سعی داریم با بیان نکات مهم در انتخاب مانتو و شلوار اداری به شما کمک کنیم در کمترین زمان بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه برخی از خصوصیات یک مانتو فرم شیک و ایده‌آل را بیان می‌نماییم.
 
 
  • جنس مانتو شلوار اداری
 
جنس فرم اداری باید مرغوب و با کیفیت باشد، تا در مرور زمان جلوه خود را از دست ندهد. چرا که خانم‌ها طی روز، چندین ساعت آن را بر تن دارند. اگر پارچه مانتو بی‌کیفیت باشد، پس از چند بار شستشو ایستایی خود را از دست داده و کنه به نظر می‌رسد. جهت اطلاع از نحوه شستن لباس فرم خود مقاله بهترین روش برای شست و شوی مانتو اداری را مطالعه نمایید. همچنین مانتو فرم اداری باید متناسب با فصل انتخاب شود. برای مثال پوشیدن یک مانتوی ضخیم در فصل تابستان، باعث ایجاد گرما و تعریق می‌شود. حتی ممکن است برای فرد ایجاد ناراحتی کرده و کارش را تحت تاثیر قرار دهد.
 
 
  • رنگ مانتو فرم اداری
 
مانتو فرم اداری در انواع مختلف و در رنگ‌بندی متنوع طراحی می‌شود که بر اساس سلیقه و الزامات محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانتوهای فرم با رنگ مشکی، سورمه‌ای یا طوسی تیره در محیط کار بسیار رایج هستند. این رنگ‌ها به صورت کلاسیک و حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شوند و ست کردن آن‌ها با سایر رنگ‌ها و البسه‌‌ها آسان‌تر است. اگر به مکان‌های اداری بروید طیف گسترده ای از افراد را مشاهده می‌کنید که مانتو اداری مشکی یا مانتو اداری سورمه‌ای بر تن کرده اند.
 
 
  • مدل یونیفرم اداری
 
مدل مانتو در ساخت یک استایل اداری مناسب بسیار موثر است. مدل‌های متنوعی از این نوع پوشش در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که می‌توان برحسب سلیقه بهترین آن‌ها را برگزید. لازم به ذکر است برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها، طرح و مدل مانتو را بر اساس فعالیت خود انتخاب و سفارش می‌دهند.
 
 
  • میزان راحتی لباس فرم
 
هنگام انتخاب مانتو و شلوار اداری شیک، حتما به میزان راحتی لباس در محیط کارتان دقت نمایید. در صورتی که در محل کار تحرک کمتری دارید و ساعت زیادی از روز را پشت میز نشسته و کار می‌کنید، بهتر است لباس فرمی با بالاتنه آزادتر انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود در هنگام کار احساس آزادی بیشتری داشته باشید و دیرتر خسته شوید. همچنین اگر کار پرتحرکی دارید و در طول روز مدام در حال حرکت هستید، پوشیدن مانتو و شلوار جذب باعث می شود، زودتر احساس خستگی کنید.
 
 
  • سایز مانتو اداری
 
بر اساس سایز دقیق و متناسب با اندام خود اقدام به خرید مانتو شلوار اداری نمایید. زیرا کار در محیط اداری با فعالیت‌های زیادی همراه است. برای مثال ممکن است، برای گرفتن یک امضا مجبور شوید چندین طبقه را بالا یا پایین بروید. از این رو بهتر است فرمی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید و برای انجام فعالیت‌های خود به مشکل برنخورید. علاوه بر آن، پوشیدن مانتو و شلوار گشاد یا تنگ جلوه زیبایی ندارد. برای انتخاب سایز مناسب خود می‌توانید از مقاله آموزش اندازه گیری مانتو اداری کمک بگیرید.
 
 
  • قد مانتو اداری
 
قد مانتو نیز از دیگر موارد قابل توجه در خرید فرم اداری است و باید متناسب باشد. در واقع بهتر است نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه باشد. برای مثال افرادی که اندام درشت‌تری دارند، برای راحتی خود می‌توانند از مانتو کمی بلندتر و به صورت راسته استفاده کنند. یا خانم‌هایی که قد کوتاهی دارند، می‌توانید مانتوی اداری دیپلمات با راه راه های عمودی انتخاب کنند. زیرا این خطوط قد را بلندتر نشان می‌دهد.
 
 
  • دوخت مانتو اداری
 
دوخت یونیفرم باید تمیز و شکیل باشد تا شما را شیک و مرتب نشان دهد. سعی کنید از فروشگاه‌هایی خرید کنید که به کیفیت دوخت مدل‌های خود اهمیت می‌دهند.
 
 
  • قیمت فرم اداری
 
قیمت ست مانتو شلوار اداری از دیگر موارد مهم و مورد توجه اغلب خانوم‌هاست. یک ست مانتو سازمانی، علاوه بر کیفیت و دوخت مناسب باید از نظر قیمت نیز مقرون‌به‌صرفه باشد.
 
سخن پایانی
انتخاب یک لباس اداری با حساسیت بالا می تواند کمی زمان بر باشد اما در عوض به اهدافی که مد نظرتان است خواهید رسید. خانم هایی که همگی مانتوهای اداری یکسان با طرح شبیه به هم دارند موجب ایجاد حس هماهنگی و کار تیمی می شوند و نتیجه مثبتی خواهد داشت. این قانون برای آقایان نیز صادق است. لباس فرم خواه فقط لباس بالاتنه باشد، خواه کل لباس موجب ایجاد حس دوستی بهتری نیز در بین کارکنان می شود؛ بنابراین در زمان انتخاب مانتو یا کت و شلوار اداری خود حتما به این هماهنگی دقت ویژه داشته باشید. یونیفرم اداری هماهنگ نه تنها در ایجاد حس مسولیت پذیری شما اثر می گذارد؛ بلکه به نوعی تبلیغ برای محل کارتان است. یونیفرم های اداری یکسان موجب تمرکز بیشتر کارکنان بر کارشان شده و به نوعی امنیت روانی را در میان آنها ایجاد می کند. پس در زمان انتخاب و خرید آن حتما این عامل را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان یک کارفرما این نکته را نیز در نظر بگیرید که حتی اگر طرفدار تنوع باشید محیط اداری شما نباید دچار تنوع های نامعمول باشد. مثلا اگر دوست دارید، رنگ یا مدل لباس فرم کارکنانتان را هر چند وقت یکبار عوض کنید؛ اما اعتدال و از همه مهم تر عدالت را فراموش نکنید. در این مورد به هیچ وجه ریسک نکرده و تبعیض قائل نشوید تا به کارتان نیز صدمه ای وارد نشود.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.